• SEGMENTY
    • Segment Paliw Płynnych i Chemii
    • Segment Górniczy
    • Segment Hutniczy i Stalowy
    • Segment Energetyczny
    • Segment Rolny i Spożywczy
    • Segment Przewozów Intermodalnych
    • Segment Inwestycji Budowlanych
  • USŁUGI
    • Transport i spedycja produktów
    • Obsługa bocznic kolejowych i terminali
    • Przeładunki, transport i magazynowanie
    • Budowa i serwis infrastruktury kolejowej
    • Recykling, ochrona środowiska i rekultywacja
    • Kruszywa
    • Warsztaty i myjnia cystern
    • Dzierżawa taboru kolejowego
    • Nieruchomości
  • O FIRMIE
    • O CTL Logistics
    • Zarząd CTL Logistics
    • Główni Menedżerowie CTL Logistics
    • Historia CTL Logistics
    • Jubileusz 20 lecia Grupy CTL Logistics
    • Nagrody
    • Certyfikaty
    • Kariera
  • SPÓŁKI
    • CTL Logistics GmbH
    • CTL Północ Sp. z o.o.
    • CTL Maczki-Bór S.A.
    • BielPolLogistics Sp. z o.o.
    • CTL Service Sp. z o.o
    • MB EKO S.A.
  • ESG
    • ESG
    • Projekty ESG
  • AKTUALNOŚCI
  • PRZETARGI
  • REFERENCJE
  • DO POBRANIA
  • KONTAKT
  • Polski
  • English
  • Deutsch
  • Russian
  1. Aktualności

Aktualności

Kontakt

CTL Logistics Sp. z o.o.
Michał Fortuński
Dyrektor Marketingu, Rzecznik Prasowy

tel kom.:
668 278 832
Skontaktuj się
Oficjalna skarga CTL Logistics do UTK
04.06.2012

Dnia 28 maja 2012 r. Zarząd CTL Logistics Sp. z o.o. skierował oficjalną skargę na wysokość stawek za dostęp do infrastruktury kolejowej do p.o. Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. W liście tym Zarząd CTL Logistics zwraca się z prośbą o niezatwierdzanie stawek zaproponowanych przez PKP PLK.

CTL Logistics składa kategoryczny sprzeciw wobec drugiej wersji Cennika stawek. Z przykrością stwierdzamy, iż zaproponowane stawki mają znamiona wykorzystywania monopolistycznej pozycji PKP PLK S.A. Mamy także poważne wątpliwości czy proponowane zmiany stawek są zgodne z wytycznymi i przepisami Ministra Infrastruktury oraz Dyrektywami Parlamentu Europejskiego. Podkreślamy, że wzrost opłat powoduje nie tylko konsekwencje dla samych przewoźników, ale również dla całej gospodarki, a negatywne skutki podwyżki będą miały wpływ na sytuację społeczno-ekonomiczną - piszą Jacek Bieczek, Prezes Zarządu CTL Logistics i Mariusz Mik, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjny spółki.

10 maja br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. złożyły do zatwierdzenia Prezesowi UTK drugą wersję (po odrzuceniu przez Urząd pierwszej) projektu „Cennika stawek jednostkowych opłat za korzystanie z infrastruktury kolejowej", który ma wejść w życie 9 grudnia 2012 r. Nowa propozycja, mimo pewnych zmian, nadal oznacza ponad 10% wzrost kosztów dostępu do infrastruktury dla przewoźników kolejowych. Zarząd CTL Logistics podkreśla, że stawki za dostęp do infrastruktury już stanowią 30% kosztów przewoźników, a kolejny wzrost stawek spowoduje ich drastyczne podwyższenie, wynikiem czego będzie pogorszenie konkurencyjności transportu kolejowego w stosunku do transportu drogowego.

Konkurencyjność transportu kolejowego wobec drogowego nie jest kwestią jedynie biznesową, dotyczy również poziomu emisji zanieczyszczeń, problemu podnoszonego w ramach Europejskiej Polityki Transportowej. W wyniku działań PKP PLK S.A., wbrew trendom europejskim, transport kolejowy w Polsce staje się nieopłacalny, ze szkodą dla całej gospodarki oraz środowiska naturalnego.

CTL Logistics już w przeszłości występował z negatywnymi opiniami, co do sposobów postępowania PKP PLK S.A. nie tylko w zakresie stawek dostępu, ale także w związku z nieprawidłowym sposobem naliczania opłat przy realizacji przewozów intermodalnych. 23 maja 2012 r. Prezes UTK potwierdził stanowisko CTL. Obecnie spółka ma nadzieję, że UTK ponownie stanie po stronie przewoźników nie zatwierdzając stawek proponowanych przez PKP PLK S.A.



Powrót do aktualności
  • Polityka prywatności
  • Mapa serwisu
  • Copyright CTL Logistics
  • ArtGroup